Monday 28 March 2016

[2016] #2 Parit Buntar Kampung Run

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

[28.02.2016]
PARIT BUNTAR KAMPUNG RUN
BAN PECAH, TANJUNG PIANDANG PERAK


#FebruaryRun

Finally, ada juga run event di tempat kelahiran saya. Saya orang Parit Buntar hokeeh, lahir kat Titi Serong kira-kira 15minit ke Ban Pecah Tanjung Piandang. Kalau tak silap saya, ini run event yang pertama kat Parit Buntar. So memang harus join kot.

Parit Buntar Kampung Run ini adalah anjuran Generasi Muda Ventures. Yang specialnya route dia memang best. Dah nama pun Kampung Run so memang kena masuk kampung la. Kena lalu kok Ban Pecah kat tepi laut tu dan masuk jalan kampung yang kiri-kanannya ada sawah padi dan tak kurang juga jalannya yang dipenuhi dengan tahi lembu. Ini baru kampung!




Walau apapun bagi saya inilah event yang paling happening dan havoc di tahun 2016. Daripada emcee, organizer, peserta, penganjur, penaja, orang-orang kuat Daerah Kerian semuanya sporting giler dan selamber der. Memang semua pun happy.

Apatah lagi ada lebih daripada seratus hadiah untuk cabutan bertuah. Banyak penaja... baik-baik sungguh orang Parit Buntar. So kita tunggu la kot-kot nombor bib kita naik tapi tak dak rezeki. Tak pa... no hal lah!

Oppss... lupa nak habaq. Saya rasa happy sangat join event ni sebab yang paling utamanya t-shirt dia cantik... merah ang-ang. Dan... medal dia besaq weyy.... medal paling besar yang ada dalam koleksi saya. Ha... memang berbaloi. Dengar kata tahun hadapan nak buat lagi, so memang akan join lagi lah!

Okay, saya kongsikan kegembiraan kami di sini.






Adios!

2 comments: