Thursday 6 November 2014

Hello November, Please be Good To Me!

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


Hello November,
Please, be good to me!!

Please... please... please....

Entah kenapa...
November yang kelam... November yang suram...
November yang kelabu...

Hari pertama... hari kedua... hari ketiga...
Kini tiba hari keenam... 
Sampai bila harus menghitung waktu...

Bumi terus menangis...
Seakan-akan tak mahu berhenti...
Sayu... sendu... tangis pilu...

Mungkinkah... aku perlu menari di dalam hujan...?
Mencari damai di hati...
Mengusir pilu menjauh pergi...

Aku terus menunggu....
Mengharap sinar mentari...
Bersama doa di sanubari...

Hujan akhirnya berhenti....
Setelah penat membasahi bumi....
Namun sayu pilu masih tidak berganjak pergi.

Aku tertanya-tanya...
Ke mana hilangnya pelangi...? 
Merajuk membawa diri...?

Muncullah...
Aku mengharap...
November ini...
Be good to me!!

Aku yang mengharap sinar November ini ♥
As Samsudin
6 November 2014
Jam 1600

No comments:

Post a Comment