Tuesday 8 April 2014

Perlukah aku...?

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Facebook

Puisi ini lahir kala aku sendirian....
        dalam kesedihan....
                 dalam kesepian.....

Kala mendung mamayungi diri
Aku terkenangkan dirinya
Terasa jauh...
Hakikatnya hanya sejengkal cuma.

Ingin aku menyentuh...
Namun tangan tak sampai
Ingin aku membelai...
Namun tak mungkin kan terbelai.

Untuk apa perasaan ini
Andai dia tak mahu
Untuk apa kerinduan ini
Andai dia tak peduli.

Perlukah aku resah
Perlukah aku menunggu
Perlukah aku mengharap
Perlukah aku terus mengekori.

Mengharap kasih dia
Akan hadir untukku
Mengharap rindu dia 
Akan bertaut dengan rinduku.

Aku pasrah
Namun...
Aku tetap berharap
Rasa ini...sakit ini...
Kan terubat...saat kau dan aku bersatu.
Entah bila....
8 April 2014
Jam1657

Sekian.

No comments:

Post a Comment